Acreditació per formació
Permet acreditar els nivells A1, A2, B1 i B2 a partir de la formació inscrita en el Registre general de formació permanent del professorat.
Les activitats formatives contribueixen a l’acreditació d’una àrea en un determinat nivell sempre que la durada total de l’activitat compleixi amb les hores especificades en la graella següent i cobreixi, com a mínim, un dels indicadors d’èxit per a cada àrea i nivell corresponent, o superior, al MRCDD que es vulgui acreditar. S’exclouen els indicadors d’èxit de les competències 3 i 4 de l’àrea 1.
Nivell | Quantitat màxima d’àrees del MRCDD que pot acreditar una activitat formativa segons la durada total en hores. | |||||
1 àrea | 2 àrees | 3 àrees | 4 àrees | 5 àrees | 6 àrees | |
A1 | 7 hores | 14 hores | 20 hores | 27 hores | 34 hores | 40 hores |
A2 | 9 hores | 17 hores | 25 hores | 34 hores | 42 hores | 50 hores |
B1 | 10 hores | 20 hores | 30 hores | 40 hores | 50 hores | 60 hores |
B2 | 12 hores | 24 hores | 35 hores | 47 hores | 59 hores | 70 hores |
Formacions homologades per entitats col·laboradores de formació del professorat de la Conselleria d'Educació i Universitats des de l'1 de setembre de 2020 fins al 30 de setembre de 2023
- S’obre un període d’un any comptador des de l’endemà de la publicació de la Resolució del Director General de Personal Docent i Centres concertats (fins al 13 de març de 2025) per tal que les entitats organitzadores demanin la incorporació d’indicadors de competència digital a les seves formacions.
- Únicament poden tenir associats indicadors de competència digital les formacions en competència digital de la línia estratègica 6, «Competència STEAM i competència digital», del Pla Quadriennal de Formació Permanent del Professorat 2020-2024, així com les de la línia estratègica 7, «Actualització tècnica i de col·lectius específics», que facin referència explícita a aspectes de la competència digital.
- No s’atendran demandes específiques d’anàlisi de formacions dels sol·licitants de l’acreditació de competència digital docent. Aquestes demandes han de provenir de les entitats col·laboradores que han organitzat les activitats formatives.
- Les entitats col·laboradores hauran d’enviar al CEP IBSTEAM (acreditacioformacions@ibsteam.cat) els indicadors del Marc de referència de la competència digital docent vigent amb el model corresponent.
- El CEP IBSTEAM analitzarà si els indicadors proposats són adequats.
- Una vegada feta l’anàlisi, el CEP IBSTEAM informarà l’organitzador del resultat de l’anàlisi i remetrà els indicadors al Servei de Formació Permanent del Professorat per tal que puguin ser associats a les formacions en el Registre General de Formació Permanent del Professorat.
Formacions homologades per entitats col·laboradores de formació del professorat de la Conselleria d'Educació i Universitats a partir de l'1 d'octubre de 2023.
- Les entitats col·laboradores que vulguin que les formacions que organitzen puguin contribuir a l’acreditació de la competència digital docent hauran de presentar, en la sol·licitud d’homologació de l’activitat formativa, la proposta d’indicadors de la competència digital docent tractats en la formació.
- El procés d’homologació de l’activitat formativa no es veurà afectat pel procés d’incorporació d’indicadors de competència digital a les formacions. L’homologació és un pas previ a aquesta incorporació, però es facilita que les entitats puguin incorporar la proposta d’indicadors de competència digital a una sol·licitud única d’homologació.
- Un cop obtinguda l’homologació, les entitats col·laboradores el CEP IBSTEAM analitzarà si els indicadors proposats són adequats.
- Una vegada feta l’anàlisi, el CEP IBSTEAM informarà l’organitzador del resultat de l’anàlisi i remetrà els indicadors al Servei de Formació Permanent del Professorat per tal que puguin ser associats a les formacions en el Registre General de Formació Permanent del Professorat.
- L’entitat organitzadora de l’activitat formativa haurà de garantir la recollida i custòdia, durant un període de cinc anys, de les evidències necessàries per assegurar l’assoliment dels indicadors del nivell corresponent, la qual cosa requereix, en alguns casos, que les evidències corresponguin a la posada en pràctica dins l’aula.